» » Köşe Yazısı: Kızlar Gruplara Ayrılır

Fotoğraf: Julia Trotti
Kız lisesinde okumanın faydaları bir elin parmak sayısını geçmez. Bunlardan bir tanesine bakacak olursak kızların her çeşidini yakından incelemiş oluyorum. Dünya üzerinde her ne kadar yıllardır süregelen bir erkek üstünlüğü bulunsa da kadınlar bizim bildiğimiz ya da bilmediğimiz şekillerde tarihte önemli adımlar attılar. Erkeklere göre biraz daha karmaşık olduğumuz doğru. Çünkü genel olarak erkeklere baktığımda düz mantıkla ilerlediklerini görüyorum. Öyle ya da böyle bir şekilde babalarını örnek alıyorlar mesela. Her erkek az da olsa babasına benziyor. Onun hareketlerini, tavırlarını, düşünce tarzını örnek alıyor ve bunlardan etkileniyorlar. Bu yüzden de kendilerini çok fazla geliştirdiklerini düşünmüyorum. Tabi arada babalarını dümdüz örnek almayı kesip, kendi düşüncelerini geliştirenler de var. Ama ne yazık ki çoğunlukta değiller. Kadınlar da ise bu durum tamamen zıt. Hemcinslerim arasında annelerini tamamen örnek alanlar da var. Ama çoğunluğa baktığımızda hep yaşadığımız ortamı değiştirme düşüncesi içindeyiz. Bu da düşüncelerimizi geliştirmemiz için bize olanak sağlıyor. Böylece etrafımızda olup bitenleri daha fazla takip ediyoruz (tabi önümüz kesilmediği müddetçe).
İnsanlar farklı durumlar da farklı gruplara ayrılırlar. Kadınlar ya da kızlar da kendi aralarında gruplara ayrılıyor. Kız lisesinde okuduğum için bu grupları daha net görebiliyorum. Belki tamamı olmasa da benim gözlemleyebildiğim kadarıyla onları anlatacağım.
  1. Dikkat Çekmeye Çalışanlar; Bana göre düşünmeye fazla zaman harcamayan tipler. Akıllarından ne geçiyorsa o anda söylüyorlar. Özellikle de bu şekilde herkesin dikkatlerini üzerlerinde topluyorlar. Genelde okul ortamında her sınıfta en az bir tane bulunur. Derste hocayla en çok konuşanların içinde de bunlardan biri olur. Herkesle konuşurlar. Dertlerini anlatmazlar. Ağlasalar da, gülseler de, sinirlenseler de herkesin dikkatini çekerler. Çünkü bunları “sesli” yaşarlar. 
  2. Popüler Çalışkanlar; Adı üstünde çalışkanlar. Dersleri de hocalarla araları da iyi. Popüler olmalarının sebebi ise çalışkan olmaları değil. Çalışkan olmaları yanı sıra herkesle konuşmaları, her konunun içinde olmalarıdır. Her zaman her şeyden haberleri olmaz. Ama her şeyden haberdar olma isteği eylemindelerdir. 
  3. Sessiz Çalışkanlar; Çalışkanlar ama sınıftaki herkesle konuşan tipler değiller. Derslere az çok katılırlar. Genelde herkesin ödev ve ders notları için yanına geldikleri kişilerdir. Bunun yanı sıra olup biten çoğu şeyden haberleri olur. Çünkü filmlerde de olduğu gibi genelde sessiz tipler çoğu konuşmayı duyarlar, gizli işlere şahit olurlar. Ama zaten sessizler gerekmedikçe de bildikleri şeyleri anlatmaz, onun hakkında konuşmaz.
  4. Dikkat Çekmemeye Çalışanlar; Sınıfta en fazla gidip sessiz çalışkanlarla sohbet ederler. Onun dışında kendi köşelerinde otururlar. Derslere çok fazla katılmazlar. Ama genelde hocaların derse katmaya çalıştığı kişilerdir. Eğer hoca sözlü yapacaksa ya da tahtaya kaldıracağı kişiyi listeden seçmiyorsa genelde onları seçmeyi tercih eder. 
Bunlar sadece genel gruplar. Aslında bunlar bile kendi aralarında gruplara ayrılıyor; ağır ablalar, sakinler, zevzekler, gevezeler…
Yıllar ilerledikçe şuan bu grupların içinde olan kişiler de değişiyordur tabi. Bu saydığım özellikler dışında da bambaşka insanlar oluyorlar aslında. Dediğim gibi bunlar genel gruplar ve aklıma gelenler. Başka gruplar vardır. O yüzden bunlardan birine uymuyor da olabilirsiniz. Yazıyı okurken de bunların benim düşüncelerim olduğunu unutmazsanız sevinirim.

Pozitif Manyak

Yazarımız hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz, Hakkımızda sayfasına geçebilirsiniz.

Sitemize yazar olmak ister misiniz?

«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

7 yorum:

  1. Aşırı genelleme yapmışsın.Güzel bir köşe yazısı fakat erkeklerle ilgili olan kısım %90 yanlış.Bunun cinsiyetle pek alakası yok kişilikle alakası var.

    YanıtlaSil
  2. sessiz ve gizli şeyleri duyan <<<<<<

    YanıtlaSil
  3. Bu yazıyı yazan arkadaşım güzel yazıyorsun düşüncelerini ifade ediyorsun gayette hoş oluyor ama nedense okurken düşünceye odaklanamıyor insan sürekli atlama yapmışsın kız lisesinde okumakla başlayıp tarihte kadın erkeğe oradan kimlerin kimleri örnek aldığına oradan da gruplara bağlamışsın yazdıkların yanlış değil ama çok kısa yazarak ondan ona geçmişsin eğer bunu düzeltirsen yazıların çok daha akıcı ve zevkli olacak ve sakın beni yanlış anlama sadece düşüncemi belirtiyorum.

    YanıtlaSil
  4. zatenherseybos28 Ocak 2014 01:54

    Güzel bir yazı olmuş da sanki kızların gruplara ayrılmasından ziyade genel olarak sınıfı ayırmışsın, bizim sınıfta o tiplemelerde hem erkekler var hem kızlar :D
    twitterda gördüğümde yazını daha farklı bir şey düşünmüştüm ama bu yazı da güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Bunlara uzun uzun baktım hangi grupta olduğumu anlamak için.Ama benim grubum 1 ve 4'ün karışımı galiba.Dikkat çektiğim zamanlar oluyor.Hafif bir şımarıklık huyum var,yüzünden olsa gerek.İsteyerek yapmıyorum,bu beni kötü etkiliyor.Dikkat çekmemek için de 4 oluyorum.Dikkat çekmemeye çalışıyorum yani.Teneffüslerde kitap felan okuyorum.Ama dediğim gibi,bazen 1 bazen de 4.Ama grupların çoğunda hep kötü yanları ele aldığını düşünüyorum.Bunların iyi yanları da var.Dikkat çekmemeye çalışan arkadaşlarım genelde internette takılan insanlardır.Kitap okuyan,yabancı dizi izleyen felan...Benim 4 grubundaki arkadaşlarım çok kafadır.1 grubundakiler ise dertlerini her zaman anlatırlar bana.Çok sempatik bulurum onları.Sessiz çalışkanlar da çok cooldur.Sohbet ettikçe konuşmayı devam ettirir.Ayna gibidirler.Nasıl davranırsan öyle karşılık verirler.İyi olanları tabii...Aşırı sessiz olanları da var.Popüler çalışkan bir arkadaşım vardı zamanında.Gittikçe notları düşmeye başladı.O gruptan bir arkadaşım artık olmadığı için çok yorum yapamayacağım.Çok güzel bir yazı olmuş.Bu grupların daha da derinine inip başka bir yazı yazarsan zevkle okurum :)

    YanıtlaSil
  6. 'Sessiz' tanımın dışında güzel bir yazı olmuş.. Sessiz diye hatır sormadığınız sadece dersler hakkında sorular sorduğunuz kişiler genellikle farklı düşüncelere sahip olan, gereksiz yere geyik yapmayı sevmeyen tiplerdir. Ki genelde böyle tipler sevilmediği için sessiz olarak tanımlanır. Ama o kişiyi anlamaya ve muhabbet kurmaya çalışsanız aslında sessiz falan değildir, sizden bile daha çok konuşabilir/iz.

    YanıtlaSil
  7. Pozitif Manyak23 Mayıs 2014 13:00

    Aslına bakarsan bende öyle düşünüyordum.Ama bu şekilde çok fazla örnek görünce genel olarak öyle görmeye başladım.Tabi arada öyle olmayanlar da vardır,var da :)

    YanıtlaSil